Výstavba železnice k Bělehradskému letišti

Mezinárodní letiště Nikoly Tesly Bělehrad před několika týdny zahájilo zaměřování trati a stát oznámil nákup devíti čínských vlaků, které se během jízdy dokáží pohybovat rychlostí až 120 kilometrů v hodině. Trať povede přes stanice Prokop(Central) – New Belgrade –  Tošin bunar – Zemun – Altina – Zemun Polje – Singidunum – Letiště Bělehrad – Surčin – Národní Stadion. Trasa bude dlouhá 18,3 kilometrů a vlaky budou jezdit každých 30 minut mimo špičku a každých 15 minut ve špičce. Předpokládané dokončení prací se odhaduje asi za rok a půl. Bělehrad se tak přidá k Bukurešti a dalším evropským letištím, která zavedou železniční spojení, zatímco pražské letiště stále využívá autobusy a bateriové trolejbusy, a vlakem bychom se na letiště měli dostat nejdříve v roce 2030. Je možné, že jenom kvůli dotacím se zvolí jiné, spíš horší řešení, než to, které by uvítali občané, kteří jsou denně konfrontováni s realitou cestování ve velkoměstě? Třicet let se rozvíjí letiště, došlo k jeho rozšíření, neustále se zvyšuje jeho kapacita, ale jak se na letiště dostat ekologicky, to asi nikoho nezajímá. Takže si to zkusme shrnout; nejdříve se investuje do letiště pro jeho rozšíření, management letiště dělá vše pro to, aby „stáhlo“ co nejvíce leteckých společností, které budou létat do Prahy a už nikdo nepřipraví nic pro cestující, kteří se mají dostat na letiště. Metro nebo vlak, který by situaci již dávno vyřešil je v nedohlednu a tak raději necháme jezdit taxi a dlouhé, kloubové autobusy, které permanentně ucpávají křižovatku na Veleslavíně. A s tím se má běžný občan spokojit?